Wydawnictwa

Superkultura. Geneza fenomenu superbohaterów - Tomasz Żaglewski

superkultura.jpg
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 37,00 zł 42,00 zł 37.00
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 42,00 zł Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Superbohaterowie są wśród nas!
Postacie w kolorowych trykotach zdominowały ekrany kin, telewizorów i komputerów, poszerzając swoje – oryginalnie komiksowe – terytorium o współczesne media, świeże interpretacje i co ważniejsze, nowe grupy odbiorców, z niecierpliwością wyczekujące kolejnych odsłon przygód ukochanych bohaterów i bohaterek. Kim jednak są te cudaczne postacie, skąd przybyły i co najważniejsze – po co w ogóle się tu znalazły? Na te oraz inne pytania, dotyczące pochodzenia i powodów istnienia fikcyjnych superherosów w realnym świecie, odpowiada niniejsza książka. Jej lektura pozwala sięgnąć do najwcześniejszych źródeł ludzkich fantazji o nadludzkich herosach, przyjrzeć się początkom superbohaterskiego przemysłu komiksowego oraz prześledzić konkurujące ze sobą na przestrzeni dekad interpretacje dwóch fundamentalnych ikon współczesnego superheroizmu – Supermana oraz Batmana. Finalnym aktem przedstawionej tu analitycznej podróży jest natomiast wykazanie uniwersalności idei superbohatera, przekraczającej nie tylko granice historyczne czy medialne, ale i geograficzne czy też wreszcie kulturowe i sprawiającej jednocześnie, iż wszyscy – świadomie bądź nie – współtworzymy obecnie prawdziwie globalną superkulturę.

Tomasz Żaglewski napisał ważną i mądrą książke, która w wielu aspektach jest nowatorska w tym sensie, że przeciera ścieżki i proponuje nowe tropy nie tylko w badaniach superhero studies, ale w kulturoznawstwie krytycznym. [...] Żaglewski udowodnił, że postrzeganie superbohaterów głównie jako generatorów zachowań konsumpcyjnych bardzo zawęża  czy wręcz zniekształca sposób oglądu zjawisk globalnej subkultury. [...] To nie tylko prequel poprzedniego jego dzieła, ale autorski projekt badawczy o szerokich horyzontach, wymagający kompetencji połączonej z wyobraźnią i odwagą. Te cechy Żaglewski posiada i dzięki temu powstała praca nowatorska, prowokująca, łącząca teorię z konkretem, o jasno zdefiniowanych ambicjach i celach.
prof. dr hab. Wojciech Jerzy Burszta

Superkultura. Geneza fenomenu superbohaterów to poznawczo wartościowa i inspirująca intelektualnie monografia tematu, mogąca zainteresować czytelników wyspecjalizowanych w problematyce związanej z popkulturą, ale także zachęcić do jej zgłębiania odbiorców przygodnych, zainteresowanych raczej tekstami popkultury niż refleksją nad nią.
dr hab. Dariusz Brzostek, prof. UMK

Dane techniczne

Forma wydania książka
Wydawnictwo Universitas
Okładka miękka ze skrzydełkami
Liczba stron 312 150x235 mm
Rok wydania 2021
ISBN / ISSN 978-83-242-3696-1

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl