
Pasja filmy Jean-Luca Godarda - Ewa Mazierska
towar niedostępny

Opis
"Jakie jest kino Godarda? To częściowo poezja, częściowo dziennikarstwo, częściowo filozofia. Najwięcej jest w nim poezji, sztuki o ambicji zawarcia wszystkiego w jednej „kropli”: dania świadectwa różnym aspektom ludzkiego doświadczenia, wychwytując jednak to, co w nim istotne, i przedstawiając to w sposób eliptyczny. Oznacza to, że widz filmów Godarda musi włożyć znaczny wysiłek, by zrekonstruować czy skonstruować ich znaczenie. Powinno się to jednak opłacić — bez znajomości filmów Godarda nie możemy bowiem mówić, że znamy europejskie czy światowe kino, a znając jego filmy, mamy klucz do historii kina i, jak wierzę, potrafimy również odgadnąć jego przyszłość."
Ewa Mazierska
• • •
Ewa Mazierska jest profesorem w departamencie dziennikarstwa i mediów na University of Central Lancashire w Preston w Wielkiej Brytanii. Opublikowała, między innymi, „Słoneczne kino Pedra Almodóvara” (2007) oraz wydane po angielsku „From Moscow to Madrid: European Cities, Postmodern Cinema” (I. B. Tauris, 2003), „Dreams and Diaries: The Cinema of Nanni Moretti” (Wallflower, 2004), „Crossing New Europe: The European Road Movie” (Wallflower, 2006) (wszystkie wespół z Laurą Rascaroli), „Women in Polish Cinema” (Berghahn, 2006) (z Elżbietą Ostrowską), „Polish Postcommunist Cinema: From Pavement Level” (Peter Lang, 2007), „Roman The Cinema of a Cultural Traveller” (I. B. Tauris, 2007), „Masculinities in Polish, Czech and Slovak Cinema” (Berghahn, 2008) i „Jerzy Skolimowski: The Cinema of a Nonconformist” (Berghahn, 2010). Jest też współredaktorką pracy „Relocating Britishness” (Manchester University Press, 2004).
Dane techniczne
Forma wydania | książka |
Wydawnictwo | Ha!art |
Okładka | miękka |
Liczba stron | 345 |
Rok wydania | 2010 |
ISBN / ISSN | 978-83-61407-23-2 |