Wydawnictwa

Ludowość na sprzedaż - Piotr Kordura

cepelia.png
  • promocja
Dostępność: brak towaru
Cena: 27,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 55,00 zł

27.00
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 55,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

To książka o fenomenie, jakim w XX wieku było polskie wzornictwo, wnętrzarstwo i moda inspirowana sztuką i rękodziełem ludowym. Mimo że ludowość na sprzedaż może wydawać się dzieckiem czasów peerelowskich, wyrosła jednak z wyrafinowanej koncepcji, którą współtworzyły urzędnicze, naukowe i artystyczne elity międzywojennej Polski. To na wypracowanej wówczas modzie i mechanizmach wytwórczych opierała się Cepelia. Unikatowe przedsiębiorstwo utworzone już w powojennej, komunistycznej Polsce, które wykształciło własny - cepeliowski - styl, naznaczając nim nie tylko oficjalne wnętrza użyteczności publicznej, lecz także polskie mieszkania drugiej połowy XX wieku. Ludowość na sprzedaż była nie tylko sposobem wykorzystania ludowej estetyki w rodzimym wzornictwie, lecz także wielkim, rozciągniętym na przestrzeni różnych okresów projektem o znaczeniu estetycznym, kulturowym, politycznym i gospodarczym.

Piotr Korduba, urodzony w 1976 roku, adiunkt w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się historią architektury mieszkalnej, kulturą zamieszkiwania i wnętrz oraz dziejami wzornictwa. Opublikował między innymi: Patrycjuszowski dom gdański w czasach nowożytnych (Warszawa 2005), Sołacz. Domy i ludzie (Poznań 2009, 2012) oraz Na starym Grunwaldzie. Domy i ich mieszkańcy (wraz z Aleksandrą Paradowską, Poznań 2012).

  

Dane techniczne

Forma wydania książka
Wydawnictwo Bęc Zmiana
Okładka miękka
Liczba stron 344
Stan nowa
Uszkodzenia zagięcia rogów i brzegów okładki, niewielkie wytarcia i zarysowania.
ISBN / ISSN 978-83-62418-24-4 978-83-63631-39-0
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl