Wydawnictwa

Język ukrycia. Zapisany socjolekt gejów - Tomasz Nowak

jezyk-ukrycia-zapisany-socjolekt-gejow.jpg
  • promocja
Dostępność: brak towaru
Cena: 38,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 42,00 zł

38.00
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 42,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Geje, nazywający siebie w latach 80. i 90. XX wieku ciotami i pedałami, stworzyli tuż obok normatywnego seksualnie społeczeństwa alternatywny świat, który – kształtując się głównie w miejskich szaletach, na dworcach i w parkach – pozostawał poza ogólnospołeczną świadomością.

Tomasz Łukasz Nowak podjął się odważnej próby zrekonstruowania pomijanej milczeniem rzeczywistości społeczności mającej wspólną historię, język (socjolekt) i estetykę. Jego książka to brakujący do tej pory element historii oraz głos w edukacji związanej z szeroko pojętymi dyskursami wykluczenia.

„Język ukrycia” niewątpliwie zainteresuje więc badaczy i badaczki języka, komunikacji społecznej i mediów oraz gender i queer studies, a także osoby, które, podążając za autorem, chcą odkryć nieistniejący już językowy świat polskich gejów z lat 80. i 90. XX wieku.

"Autor z talentem tworzy procedury porównawcze i z subtelnością, czasem też z brawurą wprowadza je w praktykę badawczą. […] Książka Tomasza Łukasza Nowaka przyczynia się wydatnie do rozwoju „lawendowej lingwistyki”. Przyjęta przez Autora perspektywa oglądu reprezentuje „językoznawstwo otwarte”, z rozmachem dialogujące z innymi dyscyplinami humanistyki podejmującymi temat różnorodności i inności człowieka. W istocie mówi On o samoświadomości człowieka i grupy, a to stanowi podstawowe pytanie humanistyki. Daje pozytywną odpowiedź na inne, pojawiające się wcale nierzadko pytanie: Czy humanistyka jest – jeszcze – potrzebna?"

Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity

Tomasz Łukasz Nowak – dr nauk humanistycznych – językoznawca, projektant komunikacji. Pracuje w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Prowadzi badania w obszarach lingwistyki kulturowej, języka mediów oraz dyskursów wykluczenia. Należy do grona badaczy lavender linguistics (‘lawendowa lingwistyka’). Interesują go studia nad seksualnością (konteksty performatywności płci, tożsamości oraz języka) i projektowanie doświadczeń (CX, EX). Publikował m.in. w „Etnolingwistyce”, „Czasie Kultury”, „Poznańskich Studiach Slawistycznych”, „Dziennikarstwie i Mediach”. Od lat współpracuje z branżą kreatywną – wspiera marki strategicznie i kontentowo.

Dane techniczne

Forma wydania książka
Wydawnictwo Universitas
Okładka miękka
Liczba stron 276
Rok wydania 2020
ISBN / ISSN 978-83-242-3643-5
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl