Wydawnictwa

Cięcie ciał. Obrazy ruchome - Praca Zbiorowa

Praca_zbiorowa___5c3c833388287.jpg
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 41,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 45,00 zł

41.00
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 45,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Relacje zawiązujące się między ciałami a ruchomymi obrazami znajdują się w centrum zarówno teorii, jak i praktyk współczesnej kultury wizualnej – począwszy od pierwszych prób chronofotografii aż po najbardziej zaawansowane media rzeczywistości wirtualnej. Ruchomy obraz nie odsyła bowiem jedynie do obrazów wytwarzanych przez kino, ale również do szeroko rozumianej historii obrazów technicznych, dla których kluczowy pozostaje problem wizualizacji ruchu i chwytania w pojedynczych bądź sekwencyjnych obrazach dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Jednocześnie równie istotne wydają się pytania o ruch samych obrazów – o ich transmedialny charakter, właściwą im mobilność i uwikłanie w zmienne relacje społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe. To właśnie ciało (nie tylko człowieka, choć historia ruchomych obrazów wciąż jawi się jako nadmiernie antropocentryczna) okazuje się jednym z ważniejszych tematów i wyzwań kultury wizualnej. W tekstach składających się na ten tom autorki i autorzy – analizując obrazy fotograficzne i filmowe, analogowe i cyfrowe, naukowe i artystyczne, z obszaru sztuki współczesnej i popularnych praktyk sieciowych – przyglądają się, w jaki sposób ruchome obrazy „tną ciała”, jak otwierają je, badają i deformują, jak kształtują za ich pomocą nowe znaczenia i narracje. W książce powracają również rozważania o ciele samego obrazu (podatnym na zniszczenie i rozpad, ale też obecnym i działającym w fizykalnej rzeczywistości) oraz ciele widza, na które ruchome obrazy oddziałują w sposób wielozmysłowy, przemożny, często wręcz przemocowy.

 

 

Spis treści

 

CIAŁO BADANE
Tomasz Swoboda Jeszcze nie w ruchu. Chronofotografia – anatomia
Marcin Stachowicz Ciało jako pole bitwy, ciało-krajobraz. Cielesna geopolityka zimnej wojny w filmie „Fantastyczna podróż”
Grzegorz Nadgrodkiewicz Neoplasma incognita. Filmowe egzegezy nowotworów a ich obrazowanie medyczne
Karolina Żyniewicz Ciało w świecie post-natury – byty liminalne. Projekt „safe suicide”

 

 

CIAŁO KOBIETY – CIAŁO MATKI
Marta Stańczyk Groza in utero. Horror macierzyński i upolitycznienie fizjologii
Matylda Szewczyk  „Babska rzecz”, czyli kim jest Ellen Ripley
Sara Herczyńska „Emily's abortion video” – konstruowanie pozytywnej historii aborcyjnej

 

 

CIAŁA POD KONTROLĄ
Bartłomiej Nowak Kastracja męskiego ciała. Nagość i brak penisa w amerykańskim kinie współczesnym
Aleksandra Skowrońska Ciało po internecie. Wątki somatyczne w twórczości Ryana Trecartina
Magdalena Wichrowska Obecność ciała. Komunikacja niewerbalna w „Hubie” Anki i Wilhelma Sasnalów

 

 

CIAŁA WOBEC PRZEMOCY
Paulina Gorlewska Gdy człowiek staje się ciałem. Kino fizyczne Aleksieja Germana starszego w filmie „Chrustaljow, samochód!”
Michał Mróz Ciała animowanych postaci jako odbicie zachowań żołnierzy na froncie drugiej wojny światowej
Piotr Klonowski Między komiksem a animacją. Ciało w „Persepolis” Marjane Satrapi

 

 

CIAŁO FILMU – CIAŁO WIDZA
Przemysław Kossakowski Obraz sprzed fazy lustra. Ciało w kawałkach w filmie „Trans-Europ-Express” Alaina Robbe-Grilleta
Aleksander Kmak Fragment i płaszczyzna a strategie alter-pornograficzne w kinie nieprzyjemności na przykładzie „La vie nouvelle” Philippe’a Grandrieux

 

 

Michał Matuszewski Vomit Reality – VR jako medium utraty równowagi

Dane techniczne

Forma wydania książka
Wydawnictwo Mammal
Okładka miękka ze skrzydełkami
Liczba stron 322 155 mm x 210 mm
Rok wydania 2018
ISBN / ISSN 978-83-62128-21-1

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl