Wydawnictwa

7 Biennale Fotografii Poznań - Marginesy? - ( Praca zbiorowa )

7._Biennale_Foto_500fb93365592.jpg
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 29,00 zł 35,00 zł 29.00
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

“Od drugiej połowy XX wieku przyglądamy się stopniowemu odchodzeniu od pojęcia centrum i promocji marginesu. Towarzyszy ono zmianom w filozofii (dekonstrukcja, poststrukturalizm), studiach kulturowych (w koncepcjach feministycznych i postkolonialnych), sztuce (jako szukanie „innych” nowych estetyk) i myśli socjologicznej (refleksje o „alternatywnych przyrodach”). Czy jednak powyższa zmiana nie doprowadziła jedynie do „nieoczekiwanej zamiany miejsc”, w wyniku której to, co kiedyś stanowiło dyskurs mniejszościowy, nie stało się dyskursem dominującym?
Takie same zmiany obserwujemy w polskiej fotografii: znajdujący się jeszcze w latach 80. XX wieku na poboczu sztuki dyskurs dokumentalny stanowi dzisiaj niemal główny nurt, zmienia się także recepcja przeszłości – wysunięta w latach 50. ideologicznie na pierwszy plan fotografia socrealistyczna, odrzucana w ramach oporu w latach 70 i 80., obecnie powraca jako interesujący obszar twórczości. Podobna zmiana dotyczy zainteresowania twórczością kobiet-fotografów. Czy i w jakich obszarach były marginalizowane kiedyś? Jaka jest ich pozycja dzisiaj? Chcemy zatem sprawdzić, na ile granica między marginesem i centrum się przesuwa.


Proponując jako temat Biennale hasło „MARGINESY” postawiliśmy przy nim znak zapytania, by zachęcić uczestników i odbiorców do dyskusji na temat tego, co współcześnie stanowi centrum, a co jest jedynie (albo aż) marginesem życia społecznego i artystycznego oraz co stanowi punkt zainteresowania dzisiejszej fotografii. Interesujący nas temat podzielony został na trzy obszary:


- marginesy historii
Jaka jest dzisiaj pozycja przeszłości? Jak myślimy o statusie „odrzucanych”, niechcianych dyskursów fotografii oficjalnej? Jakim obszarem wolności operowali artyści, by znaleźć własne pole ekspresji artystycznej?
- marginesy sztuki
Jaka jest relacja pomiędzy awangardową „fotografią jako sztuką” a dzisiejszymi podejściami? Czy modernizm jest jeszcze dla nas ważny? Jaka sztuka dzisiaj jest marginalizowana?
- marginesy zmysłów
Jak doświadczamy dzisiaj fotografii? Czy jest ona dla nas procesem czy obrazem? Czym różni się spojrzenie kobiece od męskiego? Czy w naszym kontakcie z rzeczywistością potrafimy wyjść poza zmysł wzroku?”
Marianna Michałowska ze Wstępu

 

 

teksty:

MARGINALNOŚĆ PEJZAŻU / Marianna Michałowska i Justyna Ryczek
KILKA UWAG O FOTOGRAFII PEJZAŻOWEJ / Anna Maximová
NIEWIDZIALNE MIASTO – W POSZUKIWANIU CAŁOŚCI / Marek Krajewski
CIEŃ SOCREALIZMU. FOTOGRAFIA POZNAŃSKA W PIERWSZEJ POŁOWIE
LAT 50. XX WIEKU / Maciej Szymanowicz
MARGINALIA / Marta Raczek
MARGINS / Katarzyna Majak
MARGINESY HISTORII — OPOWIEŚCI Z POGRANICZA / Sławomir Tobis
ZDERZENIE KULTUR / Stefan Wojnecki
PRZESTRZENIE PRYWATNE. WSPÓŁODCZUWANE / Magdalena Popławska

+ krótkie teksty kuratorskie do pozostałych wystaw:
PHOTO DIPLOMA AWARD POZNAŃ 2011
WALDEMAR JAMA – PERYFERIA
PIOTR WOŁYŃSKI – JAK PODŁĄCZYSZ…
FILIP WENDLAND – ROUGHLY TECHNIQUE OF LIFE
NIEOCZYWISTE 2011
KONRAD PUSTOŁA – KIEDY ZBUDOWANO TESCO W ŚWIEBODZINIE?
– 5 LAT PRZED CHRYSTUSEM

 

Dane techniczne

Forma wydania książka
Wydawnictwo Galeria Miejska Arsenał
Okładka miękka ze skrzydełkami
Liczba stron 292 1709x215 mm
Stan nowa
Uszkodzenia przybrodzenia okładki, nieznaczne zagięcia naro żników
ISBN / ISSN 978-83-61886-27-3

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl